Ungefär var sjätte vecka byter jag träningspass. Det känns som bra intervall för jag älskar omväxling och sex-åtta veckor med samma pass är lagom.

Jag är så där första-dagen-i-skolan-pirrig och LADDAD inför varje ny träningsperiod. Idag startade jag veckan med ett pass av Erika Kits Gölevik, PT och skribent i Topphälsa. Det var även där jag hittade passet. Fokus: mage och styrka. Sedan blir det ett HIIT-pass ur Superlicious och så helgtoppar jag med löpintervall, också ur Superlicious.
Så, sex träningsveckor designade. Skulle behöva ett hemmayogapass också – någon som har tips på det?

Och mitt i all snöyra längtar jag efter värme och minns hur backträningen såg ut i somras:

20150202-160235.jpg

About the author

Driver Maja-Stina AB och har bloggat här sedan 2010. Det blir en hel del jobb, men även de största intressena – familjen, vännerna, resor, ekonomi, träning, mat, inredning och skönhet.
5 Responses
  1. Variation i träning är ju faktiskt nyckeln. Jag kan säga att min variation just nu är bristfällig – jag promenerar “bara”. Ändå har jag köpt en tvådelad baddräkt som väntar att invigas. Kanske imorgon? 🙂 Du frågade för ett tag sedan om mangel – och det är något som jag vill återuppta. Finns i tvättstugan i huset – och jag brukar mangla lakanen när de är blöta (efter centrifugeringen) och sedan hänga dem i torkskåpet- Känslan att ligga på nymanglade lakan är fantastisk. Började med detta när jag hade sömnproblem, för att liksom ta hand om hela “sovsituationen” och jag tror att det till viss del funkar faktiskt. Jag manglar både lakan, påslakan och kuddöverdrag. PLUS: mycket mer plats i garderoben!

  2. Jag gillar Yoga with Adriane på YouTube som jag kör några ggr i veckan. Ibland är det lite störigt när hon flamsar men annars bra. Hennes Yoga for weight loss tycker jag man kan köra även om man inte har viktnedgång som mål.

Leave a Reply to Kristin Cancel Reply

Nya referenser

fixelius

Arkiv